Marketing medewerker cv-voorbeeld en schrijfgids

Als je op zoek bent naar een baan als marketing medewerker is het maken van een passend cv de eerste stap. Wij geven je handige tips voor het maken van een marketing medewerker cv. Waar moet je op letten? Wat zijn de verplichte onderdelen? Hoe geef je net dat beetje meer? Je ziet in deze blog zelfs een compleet voorbeeld van een cv voor een functie in de marketing. Lees verder en leer binnen no time hoe je een overtuigend cv maakt voor deze creatieve functie!

Wat doet een marketing medewerker?

Om een goed cv te kunnen maken is het van belang dat je helder hebt wat je taken zijn in deze functie. Als je aan de slag gaat als marketing medewerker zijn je taken erg uiteenlopend. Je schrijft bijvoorbeeld content voor de website en houdt alle sociale media van het bedrijf bij. Je bedenkt en coördineert promotieactiviteiten en maakt advertentiemateriaal. Wat je ook doet; je denkt altijd vanuit merkbeleving. Een medewerker marketing is daarom creatief, denkt out of the box en is origineel.

De functie als marketing medewerker wordt per bedrijf anders ingevuld. Is er bijvoorbeeld boven jou nog een marketing manager aanwezig? Dan zijn je taken waarschijnlijk meer uitvoerend. Werkt het bedrijf samen met reclamebureaus voor campagnes of is alles in eigen beheer? Ook dit heeft invloed op jouw takenpakket. Werk je als marketing medewerker rechtstreeks onder de baas/eigenaar van het bedrijf? Dan denk je waarschijnlijk meer mee op strategisch niveau. Lees de vacature goed door en kijk waar je aansluiting vindt bij wat gevraagd wordt. Achterhaal de wensen en behoeftes van het bedrijf. Ga vervolgens na welke werkervaring, vaardigheden en opleidingen jij hebt die hierbij aansluiten.

Voorbeeld cv Marketing medewerker

Personalia

Zet bovenaan je CV (of aan de zijkant) je persoonlijke gegevens. Dubbelcheck altijd of je gegevens kloppen! Je kunt ervoor kiezen je naam onder het kopje personalia neer te zetten of juist helemaal bovenaan je cv.

Naam: Christiaan Buitenhof
Functie: Marketing medewerker
Adres: Eikenlaan 69, 7644 FK in Wommels
Telefoon: 06 - 89 00 75 54
E-mail: christiaan_buitenhof@hotmail.com
Geboortedatum: 17 juli 1994

Persoonlijk profiel

Je profiel is bedoeld om de interesse te wekken van de lezer. Maak ze nieuwgierig naar de persoon achter het cv. Houd het kort en bondig. Vertel over jezelf, wat je toegevoegde waarde is voor het bedrijf en benoem je sterke kanten.

Mijn naam is Christiaan. Een allround marketing medewerker. Ik zet alles op alles om de doelgroep te begrijpen en deze vervolgens op de juiste toon te bereiken. Door de jaren heen heb ik ervaring opgedaan met veel verschillende doelgroepen. Ik ben creatief, denk graag out of the box en kan goed omgaan met tijdsdruk. Het foutloos schrijven van vlotte teksten, het vullen van social media kanalen of het uitdenken van een gehele campagne; ik draai mijn hand er niet voor om. Ik krijg energie van nieuwe dingen bedenken. Als deze nieuwe dingen vervolgens het resultaat hebben wat ik voor ogen had (of zelfs nog beter) kan mijn dag op kantoor niet meer stuk.

Werkervaring

Dan volgt het opsommen van je relevante werkervaring voor de functie. Werkervaring is en blijft het belangrijkste punt bij het bepalen of je geschikt bent voor de baan ja of nee. Je begint met je meest recente baan. Benoem de periode, de bedrijfsnaam en de locatie van het bedrijf. Vervolgens omschrijf je kort en bondig wat je taken, verantwoordelijkheden en resultaten binnen deze functie geweest zijn. Tip: kijk ook hier goed naar de vacature. Wat vinden zij belangrijk, waar zijn ze naar op zoek? Probeer dan juist die taken in je vorige banen extra te benoemen.

Werkervaring

Marketing medewerker, BlueGuardian, Wommels
januari 2020 – Heden

  • Ontwikkelen en uitvoeren van een geïntegreerde sociale mediastrategie.
  • Coördineerde de lancering van een nieuw product, inclusief marktonderzoek, concurrentieanalyse en het opzetten van een marketingplan. Dit resulteerde in een verkoopstijging van 15% in het eerste kwartaal na de lancering.
  • Beheerde het evenemententeam en organiseerde succesvolle bedrijfsevenementen en beurzen.
  • Samengewerkt met het verkoop- en productontwikkelingsteam om klantinzichten te krijgen in de wensen en behoeften van onze klanten.

Marketing medewerker, DigitalOcean, Wommels
april 2016 – januari 2019

  • Het opstellen en implementeren van het marketingplan.
  • Arbeidsmarktcommunicatie, verantwoordelijk voor de hele wervingscampagne van nieuw personeel.
  • Verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie.
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren om de klanttevredenheid te verhogen.

Opleiding

Voor de meeste functies in de marketing heb je een afgeronde mbo of hbo-opleiding nodig. Benoem de opleiding die je gedaan hebt. Heb je veel werkervaring dan benoem je die ervaring eerst. Heb je (nog) niet veel werkervaring leg dan de nadruk op je opleiding. Zet deze boven je werkervaring en ga iets uitgebreider op je opleiding in.

Opleidingen

MBO Marketing & Communication Specialist (niveau 4), ROC
september 2014 – september 2016

Vaardigheden

Als je werkt als marketing medewerker worden er een aantal vaardigheden van je verwacht. Benoem deze, mits je ze beheerst, op je cv. Als je in de marketing werkt moet je creatief en competitief ingesteld zijn. Hoe breng je de boodschap over aan de doelgroep? Met jouw creatieve brein weet je snel te bedenken wat het beste werkt. Je wilt dit uiteraard beter doen dan je concurrenten en daarom neem je af en toe risico’s. Daarnaast moet je een sterk analytisch vermogen hebben om de markt goed te kunnen segmenteren en onderzoeken over de markt juist te kunnen interpreteren. Je somt alle vaardigheden waarvan jij denkt dat ze belangrijk zijn op en geeft daarnaast aan in hoeverre je deze beheerst.

  • Contentcreatie
  • Social media management
  • SEO/SEA
  • Google Analytics
  • Copywriting
  • Campagnebeheer
  • Marktonderzoek
  • Data-analyse
  • Branding
  • Emailmarketing
  • Grafisch ontwerp
  • Storytelling
  • Concurrentieanalyse
  • Eventplanning
  • Influencer marketing

Vormgeving

Je solliciteert op een functie tot marketing medewerker. Dit is een creatieve functie. Houd daar in de opmaak van je cv rekening mee. Laat je persoonlijkheid en eventuele design skills in je cv zien. Maak er geen drukke bedoeling van. Ook als marketing medewerker moet je cv nog steeds gestructureerd ogen. Zorg dat je er op een subtiele manier uit springt. Zo past je cv ook nog eens qua look en feel precies bij de functie!

Meer van jezelf laten zien?

Nu heb je alle essentiële onderdelen die een marketing medewerker cv nodig heeft. Wil je toch nog meer van jezelf laten zien? Wat dacht je van deze extra onderdelen:

  • Cursussen: Heb je cursussen of certificaten behaald om jezelf verder te ontwikkelen in je baan als marketing medewerker? Benoem deze dan zeker op je cv.
  • Stages: Een aanrader om te benoemen als je een starter bent op de arbeidsmarkt. Vaak tellen stages voor starters gewoon mee als werkervaring.
  • Hobby’s & interesses: Door een hobby of interesse aan je cv toe te voegen, laat je wat meer van jezelf zien. Doe je bijvoorbeeld een teamsport? Dan laat je daarmee zien dat je goed kan samenwerken.
  • Nevenactiviteiten: Doe je bepaalde activiteiten, misschien zelfs wel vrijwilligerswerk, die vaardigheden aantonen die van belang zijn voor de functie waarop je solliciteert? Benoem ze dan zeker!

Hét perfecte marketing medewerker cv

Als je alle bovenstaande tips en onderdelen toepast in je cv heb jij het perfecte marketing medewerker cv. Waar wacht je nog op; versturen maar!

Maak een Perfect CV in 3 stappen.

Blaas de concurrentie omver met een perfect CV. Ontdek tips van échte carrière-experts en verhoog jouw kans op een baan.

Gratis CV makenCV voorbeelden