Administratief medewerker cv-voorbeeld en schrijftips

Als je op zoek bent naar een baan als administratief medewerker is het maken van een passend cv de eerste stap. Wij geven je handige tips voor het maken van een administratief medewerker cv. Waar moet je op letten? Wat zijn de verplichte onderdelen? Hoe geef je net dat beetje meer? Je ziet in deze blog zelfs een compleet voorbeeld van een cv voor deze functie. Lees verder en leer binnen no time hoe je een overtuigend cv maakt voor een administratieve functie!

Wat doet een administratief medewerker?

Allereerst is het van belang dat je helder hebt wat je taken zijn in deze functie. Een functie als administratief medewerker kan erg breed zijn. De taken die onder deze functie vallen zijn namelijk nogal uiteenlopend. Denk aan agendabeheer, het uittypen van verslagen en/of notulen, contact met klanten, invoeren van gegevens, ontvangen van gasten, de telefoon opnemen, het organiseren van evenementen en/of vergaderingen of juist meer financiële taken zoals het opstellen van begrotingen en het verwerken van facturen. Een grote verscheidenheid aan taken dus.

Juist hierom is het van belang de vacature goed door te lezen en te kijken waar je aansluiting vindt. Door het secuur doorlezen van de vacature kom je achter de wensen en behoeftes van het bedrijf. Ga vervolgens na welke werkervaring, vaardigheden en opleidingen jij hebt die hierbij aansluiten.

Personalia

Zet bovenaan je CV (of aan de zijkant) je persoonlijke gegevens. Dubbelcheck altijd of je gegevens kloppen! Je kunt ervoor kiezen je naam onder het kopje personalia neer te zetten of juist helemaal bovenaan je cv.

Naam: Miranda Jongelaar
Functie: Administratief medewerker
Adres: Het hoekje 12, 8452 DG Heerenveen
Telefoon: 06 49 86 72 34
E-mail: miranda_J@hotmail.com
Geboortedatum: 23-09-1989

Profiel

Je profiel is bedoeld om de interesse te wekken van de lezer. Maak ze nieuwgierig naar de persoon achter het cv. Houd het kort en bondig. Vertel over jezelf, wat je toegevoegde waarde is voor het bedrijf en benoem je sterke kanten.

Ik ben Miranda. Een gestructureerde en flexibele administratief medewerker met veel ervaring. In mijn vorige banen heb ik me veelal beziggehouden met agendabeheer, het opstellen van diverse rapportages en het organiseren van evenementen en vergaderingen. Daarnaast nam ik veel van de financiële taken op me. Ik ben een allround administratief medewerker en een, zoals ze dat noemen, pietje precies. Ik presteer goed onder druk en kan snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden.

Werkervaring

Dan volgt het opsommen van je relevante werkervaring voor de functie. Werkervaring is en blijft het belangrijkste punt bij het bepalen of je geschikt bent voor de baan ja of nee. Je begint met je meest recente baan. Benoem de periode, de bedrijfsnaam en de locatie van het bedrijf. Vervolgens omschrijf je kort en bondig wat je taken, verantwoordelijkheden en resultaten binnen deze functie geweest zijn. Tip: kijk ook hier goed naar de vacature. Wat vinden zij belangrijk, waar zijn ze naar op zoek? Probeer dan juist die taken in je vorige banen extra te benoemen.

Werkervaring

Administratief medewerker, SEA Pensioenen, Heerenveen
december 2019 – Heden

  • Het verwerken en archiveren van administratieve documenten.
  • Het assisteren van collega’s bij het vinden van en toegang krijgen tot documenten.
  • Het verzorgen van de facturatie.
  • Het verwerken en onderhouden van de debiteuren- en crediteuren portefeuille.

Administratief medewerker, Carglass, Heerenveen
januari 2014 – december 2019

  • Onderhouden van klantcontact.
  • Agendabeheer.
  • Opstellen van rapportages.
  • Organiseren van evenementen en vergaderingen.
  • Verzorgen van de facturatie.

Opleiding

Voor de meeste functies in de administratieve wereld heb je een afgeronde mbo of hbo-opleiding nodig. Benoem de opleiding die je gedaan hebt. Heb je veel werkervaring dan benoem je die ervaring eerst. Heb je (nog) niet veel werkervaring leg dan de nadruk op je opleiding. Zet deze boven je werkervaring en ga iets uitgebreider op je opleiding in. Benoem minors, speciale vakken, cijferlijsten en behaalde successen.

Opleidingen

Allround Assistant Business Services (niveau 3), ROC Friese Poort
september 2010 – januari 2014

Vaardigheden

Als je werkt als administratief medewerker worden er een aantal vaardigheden van je verwacht. Benoem deze, mits je ze beheerst, op je cv. Computervaardigheden en financiële/boekhoudkundige kennis zijn in deze functie het meest voor de hand liggend. Je somt alle vaardigheden waarvan jij denkt dat ze belangrijk zijn op en geeft daarnaast aan in hoeverre je deze beheerst. Dit kun je doen door een puntensysteem of door te kiezen tussen zeer goed, goed en redelijk. Vergeet je talenkennis niet. Als eerste aanspreekpunt binnen een bedrijf zijn deze zeker belangrijk!

Microsoft Office – Zeer goed
Calculatie Software - Goed
Nederlandse taal – Zeer goed
Flexibel – Zeer goed
Stressbestendig – Zeer goed

Vormgeving

Je solliciteert op een functie tot administratief medewerker. Dit is een ondersteunende functie. Houd daar in de opmaak van je cv rekening mee. Houd het professioneel en zakelijk. Niet te veel poespas. Wil je toch een kleur toevoegen ga dan voor groen of blauw. Groen associëren we met sociale personen en blauw met zakelijke. Het zijn daarnaast kleuren die vertrouwen uitstralen. Zorg ervoor dat je cv gestructureerd en clean oogt. Zo past je cv ook nog eens qua look en feel precies bij de functie!

Meer van jezelf laten zien?

Nu heb je alle essentiële onderdelen die een administratief medewerker cv nodig heeft. Wil je toch nog meer van jezelf laten zien? Wat dacht je van deze extra onderdelen:

  • Cursussen
    Benoem hier relevante cursussen of trainingen die je gevolgd hebt. Benoem alleen ‘verdiepende’ cursussen die van toegevoegde waarde zijn.
  • Stages
    Een aanrader om te benoemen als je een starter bent op de arbeidsmarkt. Vaak tellen stages voor starters gewoon mee als werkervaring.
  • Hobby’s & interesses
    Benoem deze als je net wat meer over jezelf wilt laten zien. Het maakt je cv persoonlijker. Doe je een teamsport? Dat laat zien dat je goed kunt samenwerken.
  • Nevenactiviteiten
    Doe je bepaalde activiteiten, misschien zelfs wel vrijwilligerswerk, die vaardigheden aantonen die van belang zijn voor de functie waarop je solliciteert? Benoem ze dan zeker!

Hét perfecte administratief medewerker cv

Als je alle bovenstaande tips en onderdelen toepast in je cv heb jij het perfecte administratief medewerker cv. Waar wacht je nog op; kijk bij onze cv-templates en versturen maar!

Maak een Perfect CV in 3 stappen.

Blaas de concurrentie omver met een perfect CV. Ontdek tips van échte carrière-experts en verhoog jouw kans op een baan.

Gratis CV makenCV voorbeelden